hero image
image image image image

Jak dobrać dietę?

Nasze diety pomagają nie tylko w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim w zmianie stylu życia na taki, który jest w zgodzie z Twoim organizmem, daje Ci energię i dobre samopoczucie.

Pamiętaj, że każdy z nas jest inny, a odżywianie to sprawa indywidualna. Jeśli nie masz pewności jaka dieta jest najlepsza dla Ciebie, skontaktuj się z nami – doradzimy Ci i będziemy wspierać podczas całego procesu.

image image image image

Ideą naszych diet nie jest liczenie każdej kalorii, ale gęstość odżywcza. Czym ona jest?

Jeszcze sto lat temu, gdy ustalano współczesne zasady żywienia, podstawą była żywność sezonowa, lokalna i naturalna. To rozwiązanie zagadki, dlaczego współczesny człowiek, choć obsesyjnie liczy kalorie i stara się jeść w zgodzie z zaleceniami, często choruje, jest ciągle zmęczony, narzeka na kiepską kondycję i brak energii. Znacznie ważniejszy od kalorii jest ANDI. Tak nazywamy go w skrócie, bo chodzi o wskaźnik gęstości odżywczej (Aggregate Nutrient Density Index). ANDI porządkuje produkty nie w oparciu o wartość kaloryczną, ale o to, ile składników odżywczych dostarczają nam w przeliczeniu na taką samą liczbę kalorii. Ten przydatny indeks zawdzięczamy lekarzowi, dr Joelowi Fuhrmanowi, specjaliście od medycyny żywienia. Piramida żywieniowa dr Fuhrmana, gdyby istniała, oparta o indeks GO ANDI, wyglądałaby inaczej niż ta, do której przyzwyczailiśmy się przez sto lat: na górze znajdowałyby się głównie warzywa, zaś na dole produkty bezwartościowe odżywczo, zawierające tzw. puste kalorie. Przykład? Fast food czy inne wysoko przetworzone posiłki. Sięgając po nie, mimo odpowiedniej dawki kalorii, nie karmimy właściwie naszego organizmu, skazując go na choroby, złe samopoczucie, zmęczenie. Te natomiast produkty, które mają najwyższy indeks ANDI, odżywiają, uzupełniają niedobory, pomagają utrzymać formę i linię. Prawdziwymi gwiazdami w tej kategorii są warzywa zielone – jarmuż, szpinak czy kapusty.

 

SKALA ANDI – tabela gęstości odżywczej.

GO to zawartość witamin, mikro i makroelementów, enzymów, antyoksydantów, substancji biologicznie aktywnej, bez których nie może prawidłowo funkcjonować komórka.

1000 Skala ANDI Warzywa liściaste - jarmuż, szpinak, roszpunka Grzyby Warzywa kapustne Psiankowate, dyniowate - pomidory kabaczek Kiełki Korzenie cebulowate Podroby Owoce morza Owoce jagodowe Nasiona Ryby Mięso Jajak Mleko Bulwiaste - ziemniak, bataty Owoce Sery Orzechy Zboża oczyszczone Cukier Strączkowe Produkt odzwierzęce Zboża, nasiona, orzechy Przeciętna dieta Warzywa i owoce
image image

Jak powinien wyglądać Twój talerz?

50% gęstości odżywczej

50% jesz co chcesz

Jest bardzo dobrze!

75% gęstości odżywczej

25% jesz co chcesz

Jest super!

Produkty o wysokiej gęstości odżywczej

Jesz co chcesz!

image image

Zaplanuj swoją dietę

Plany żywieniowe pozwalają na wprowadzenie zdrowych nawyków do Twojej codzienności. Chcemy nie tylko dostarczyć Ci składników odżywczych, ale przede wszystkim nauczyć dobrych nawyków na codzień.
image image image image image image
1.Rewolucja

Nagłe wprowadzenie zmian - zerwanie ze starymi nawykami

Etap 1

Post dr Ewy Dąbrowskiej

wprowadzenie zmian, zerwanie ze starymi nawykami, oczyszczenie organizmu, regulacja organizmu

Etap 2

Wyjście z Postu dr Dąbrowskiej

utrwalenie zmian, łagodne przejście do nowego systemu odżywiania

Etap 3

Dieta Wegańska Bezglutenowa

codzienna dieta = więcej warzyw na talerzu; dieta roślinna 1,2, 3…a nawet 7 dni w tygodniu

image image image image image image
2.Ewolucja

Stopniowe wprowadzenie zmian prowadzących do zdrowego odżywiana

Etap 1

Dieta Wegańska Bezglutenowa

wprowadzenie zmian, odstawienia „śmieciowego”, przetworzonego jedzenia, większa ilość warzyw w diecie; dieta roślinna od 1-7 dni w tygodniu.

Etap 2

Post dr Ewy Dąbrowskiej

oczyszczenie organizmu, regulacja organizmu;

Etap 3

Wyjście z Postu dr Dąbrowskiej

utrwalenie zmian

image image image image image image
3.Kuracja - pełna sirtuin

Dieta to dla Ciebie za dużo? Odbuduj swoją formę z kuracją.

Etap 1

SIRTFOOD

- krótki detoks, oczyszcanie organizmu, pobudzanie sirtuin, odnowa bez dużych restrykcji

Etap 2

SIRTFOOD

pogłębienie detoksu, utrwalenie, pobudzanie sirtuin, odnowa bez dużych restrykcji

Etap 3

Lekka Sirtuinowa– dieta na życie

codzienna dieta = więcej warzyw na talerzu; dieta roślinna 1,2, 3…a nawet 7 dni w tygodniu

image image image image image Nie wiesz jaką dietę wybrać? Darmowa konsultacja dla klientów w godz. 14:00-16:00

Zadzwoń 790 222 354
Zapraszam na wizytę do gabinetu - Małgorzata Wrzak Gabinet