***👉 kod: kod10 -10% na (Post dr Dąbrowskiej / Detoks Sokowy / Ratunek dla Wątroby) *** 👉kod: kod7 -7% (na pozostałe diety)
Zamów już dziś!
Zamów
hero image
image image

Regulamin

Regulamin serwisu oraz aplikacji mobilnej.

Regulamin

Regulamin

Regulamin
§ 1. DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym regulaminie użyte zostaną poniższe pojęcia pisane wielką literą należy przez nie rozumieć:

  1. Aplikacja – aplikacja mobilna (dostępna na platformach Android i iOS) pod nazwą „Proszę Zdrowie”, umożliwiająca Klientowi dostęp do Usług świadczonych przez Usługodawcę;
  2. Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  3. Dieta – dieta, o której informacje są prezentowane w Serwisie lub Aplikacji i która może być przedmiotem Zamówienia Klienta;
  4. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce;
  5. Dostawca Usług Płatniczych – dostawca usług płatniczych (w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych) umożliwiających opłacenie Zamówienia. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu.
  6. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z Serwisu lub Aplikacji;
  7. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny;
  8. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnejniezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

    korzystająca z Serwisu lub Aplikacji lub składająca Zamówienie;

  9. Konto – indywidualne konto Klienta w Serwisie i Aplikacji, umożliwiające korzystaniez ich funkcjonalności, w tym składanie Zamówień;

10. Przerwa – czasowe zaprzestanie pracy Serwisu (w tym jego poszczególnych podstron

lub funkcji) lub Aplikacji, które będzie potrzebne ze względów technicznych, np. w związku z prowadzonymi konserwacjami, modyfikacjami lub naprawami Serwisu lub Aplikacji;

  1. Regulamin – niniejszy regulamin;
  2. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem URL:www.proszezdrowie.pl;

13. Siła Wyższa – jakiekolwiek zewnętrzne zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym lub

przypadkowym, na które Usługodawca i Klient nie mają wpływu lub nie mogą mu zapobiec, obejmujące między innymi zamieszki, strajki, konflikty zbrojne, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe;

14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego Diety (lub Diet) objętej Zamówieniem, zawarta pomiędzy Klientem a Usługodawcą;

15. Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta przy wykorzystaniu Serwisu lub Aplikacji, wymienione w § 3 Regulaminu;

16. Usługodawca – Proszę Zdrowie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Zamknięta 10/1.5, 30-554 Kraków. KRS: 0000849318, NIP: 6793201907, REGON: 386481569

17. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
18. Zamówienie – Dieta (lub Diety) wybrane przez Klienta, jako przedmiot oferty złożonej

za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji.

§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, w szczególności zasady funkcjonowania Serwisu i Aplikacji, sposób i warunki składania Zamówień, zawierania umów, dokonywania płatności za Zamówienia, odstąpienia od Umowy Sprzedaży, uprawnienia Klienta do anulowania Zamówienia oraz zasady składania reklamacji.
  2. Dane Usługodawcy:
    1. Adres do korespondencji/adres do reklamacji:
    2. Proszę Zdrowie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Zamknięta

10/1.5, 30-554 Kraków. e-mail: info@proszezdrowie.pl; nr tel.: 794 440 425; kontakt telefoniczny jest możliwy w dniach poniedziałek-piątek w godzinach 9:00-17:00

III. Konto bankowe Usługodawcy: MBANK 71 1140 2004 0000 3102 8019 3818

§ 3. USŁUGI

1.

Usługodawca świadczy drogą elektroniczną na rzecz Klientów następujące Usługi:

I. a)

b) c)

Za pośrednictwem Serwisu:
udostępnianie na żądanie Klienta treści Serwisu, w tym informacji o dostępnych Dietach oraz zaproszeń do składania ofert, o których mowa w § 6 Regulaminu; założenie Konta na zasadach określonych w § 5 Regulaminu;
składanie Zamówień na zasadach określonych w § 7 Regulaminu;

II.
a) udostępnianie na żądanie Klienta informacji o Usługach, w tym informacji o

Za pośrednictwem Aplikacji:

dostępnych Dietach oraz zaproszeń do składania ofert, o których mowa w § 6 Regulaminu;

  1. b)  prowadzenie i edycja Konta na zasadach określonych w § 5 Regulaminu;
  2. c)  składanie Zamówień na zasadach określonych w § 7 Regulaminu;
  3. d)  historia Zamówień;
  4. e)  zmiana adresu Zamówienia;
  5. f)  anulowanie Zamówienia;
  6. g)  ocena posiłków;
  7. h)  wypełnianie ankiet;
  8. i)  aktualności;
  9. j)  przypomnienia o kończących się Zamówieniach;
  10. k)  przypomnienia o ocenie posiłków;
  11. l)  przypomnienia o spożyciu posiłków;
  12. m)  dane kontaktowe Usługodawcy.
  1. Poza usługami, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu w przypadkach wskazanych w Regulaminie możliwe jest zawarcie Umów Sprzedaży.
  2. Usługi, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt I i II świadczone są nieodpłatnie, z tym że zawarcie Umowy Sprzedaży wskutek złożenia Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty ceny za Zamówienie przez Klienta.
  3. Korzystanie z Usług, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt I lit. a nie wymaga składania Zamówienia. Umowa o świadczenie Usług, o których mowa w poprzednim zdaniu

pomiędzy Usługodawcą a Klientem zostaje zawarta w chwili rozpoczęcia przeglądania

treści Serwisu przez Klienta, a wygasa z chwilą zaprzestania korzystania z Usług.

  1. Dostęp do Usług określonych w § 3 ust. 1 pkt I lit. b i c oraz pkt II wymagauprzedniego złożenia Zamówienia oraz – w przypadku Usług wskazanych w § 3 ust. 1 pkt II – pobrania i instalacji Aplikacji na urządzeniu Klienta oraz założenia Konta. Pobranie Aplikacji jest bezpłatne.
  2. Klient może korzystać z Usług w dowolnej chwili, z zastrzeżeniem § 4 ust. 3 Regulaminu. Zamówienia są przyjmowane i realizowane w terminach określonych w § 8 Regulaminu.
  3. Usługodawca świadczy Usługi i zawiera umowy, w tym Umowy Sprzedaży w języku polskim.

§ 4. WYMAGANIA TECHNICZNE I ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU I APLIKACJI

1. I.

II. III. 2.

3.

4.

W celu korzystania z Serwisu Klient powinien dysponować następującym

wyposażeniem:
Komputer lub urządzenie mobilne (np. smartfon, tablet) połączone z Internetem i posiadające oprogramowanie umożliwiające dostęp do Serwisu;
przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript i plików cookies; aktywne konto poczty elektronicznej.

W celu pobrania i korzystania z Aplikacji Klient powinien dysponować następującym

wyposażeniem:
I.urządzenie mobilne (smartfon) z systemem Android (wersja 5+) lub iOS (wersja 11+), połączone z Internetem;

  1. aktywne konto poczty elektronicznej;
  2. aktywne konto w markecie Sklep Play lub App Store.

Usługodawca ma prawo do wprowadzenia Przerwy. O planowanej Przerwie, która może wpłynąć na normalne korzystanie z Serwisu lub Aplikacji, Usługodawca poinformuje Klienta przez zamieszczenie informacji o planowanej Przerwie w Serwisie.

W sytuacji awarii Serwisu Usługodawca dołoży wszelkich starań celem niezwłocznego

przywrócenia jego funkcjonalności.

§ 5. KONTO

  1. Podczas składania Zamówienia w Serwisie oraz za pośrednictwem telefonu lub maila Klient może założyć Konto pozwalające na dostęp do Aplikacji.
  2. Konto można utworzyć:
  1. za pośrednictwem formularza udostępnionego w Serwisie; po wypełnieniu danychwymaganych do złożenia Zamówienia wskazanych w § 7 ust. 3, zaznaczeniu checkboxa o treści: „Chcę zarządzać moją dietą z poziomu aplikacji mobilnej iOS / Android” oraz złożeniu oświadczeń, w tym o zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu; Klient potwierdza rejestrację poprzez kliknięcie w przycisk o treści: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”; z chwilą kliknięcia zostaje złożone pierwsze Zamówienie oraz zostaje zawarta umowa o świadczenie usług w zakresie prowadzenia Konta;
  2. przez kontakt mailowy lub telefoniczny z Usługodawcą zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w § 2 ust. 2 pkt 2 Regulaminu; po podaniu danych wymaganych do złożenia Zamówienia wskazanych w § 7 ust. 3 oraz złożeniu oświadczeń podczas pierwszego logowania do Aplikacji, w tym o zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu; Klient potwierdza rejestrację poprzez tapnięcie w przycisk o

treści: „Potwierdzam”; z chwilą tapnięcia zostaje zawarta umowa o świadczenie usług

w zakresie prowadzenia Konta.

  1. Założenie Konta możliwe jest w godzinach przyjmowania Zamówień wskazanych w §8 ust. 1 Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby Konto zostało utworzone

    niezwłocznie po złożeniu żądania jego utworzenia.

  2. Założenie Konta dokonywane jest jednorazowo, a kolejne Zamówienia realizowane sąna podstawie danych wskazanych w trakcie rejestracji Konta.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klientapodanych przy zakładaniu Konta, np. w drodze kontaktu telefonicznego lub

    mailowego.

  4. W przypadku podania nieprawdziwych danych Usługodawca ma prawo odmówićzałożenia Konta, powiadamiając o tym Klienta.
  5. Klient uzyskuje dostęp do Konta w Aplikacji poprzez podanie swojego loginu orazhasła automatycznie wygenerowanego w procesie rejestracji i wysłanego w wiadomości e-mail i/lub SMS. Login i hasło mają charakter poufny. Klient odpowiada za szkody spowodowane ujawnieniem swojego loginu i hasła osobom trzecim.
  6. Klient zobowiązany jest do aktualizacji swoich danych podanych przy zakładaniu Konta, każdorazowo w przypadku ich zmiany. Odpowiedzialność za brak aktualizacji danych ponosi Klient.
  7. Umowa o prowadzenie Konta zawarta jest na czas nieoznaczony. Klient uprawniony jest do zamknięcia swojego Konta w każdym czasie poprzez skierowanie żądania zamknięcia Konta na adres: info@proszezdrowie.pl. Wraz z zamknięciem Konta ulega rozwiązaniu umowa o świadczenie usług w zakresie prowadzenia Konta.

§ 6. OFERTA

  1. Diety prezentowane w Serwisie lub Aplikacji nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, natomiast stanowią one zaproszenie do składania ofert przez Klientów.
  2. Klient składając Zamówienie składa ofertę kupna określonej Diety, na warunkach podanych w Regulaminie oraz w Serwisie lub Aplikacji.
  3. Dieta obejmuje zestaw posiłków o określonej charakterystyce (np. dieta wegetariańska, bezglutenowa, sport etc.), liczbie dań na dzień, dniach dostawy. Za pomocą narzędzi udostępnianych w Serwisie i Aplikacji lub przez rozmowę telefoniczną lub kontakt mailowy Klient ma możliwość ustalenia parametrów Diety, w tym wymienionych w poprzednim zdaniu.
  4. Usługodawca za pośrednictwem Serwisu i Aplikacji udostępnia informacje o Dietach, w szczególności mogą być to informacje o składnikach posiłków i ich właściwościach, w tym wartości odżywczej, sposobie ich przechowywania, okresie przydatności do spożycia składników wchodzących w skład posiłków i inne.
  5. Z uwagi na to, że w skład posiłków wchodzą produkty spożywcze, po ich dostarczeniu powinny być one przechowywane w odpowiednich warunkach, zgodnie
    z pouczeniami zamieszczonymi na opakowaniach.
  6. Usługodawca nie odpowiada za przeciwwskazania zdrowotne Klienta dotyczące odżywiania, które

Klient powinien skonsultować ze swoim lekarzem lub dietetykiem przed rozpoczęciem korzystania z Diet. Usługodawca informuje, że posiłki wchodzące w skład Diet nie są tworzone na indywidualne zamówienie Klienta, w związku z czym mogą nie uwzględniać jego

uwarunkowań zdrowotnych. Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za dostosowanie Diety do jego potrzeb i przeciwskazań zdrowotnych.
§ 7. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zamówienia mogą być składane przez Klientów posiadających Konto, jak również przez Klientów nieposiadających Konta.
  2. Złożenie Zamówienia uwarunkowane jest zapoznaniem się i akceptacją Regulaminu, a także wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz na kontakt Usługodawcy z Klientem w związku ze złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży.
  3. Złożenie Zamówienia wymaga podania następujących danych: I.wybór rodzaju Diety;
    1. wybór wariantu Diety;
    2. wybór dodatków (opcjonalnie);
    3. wybór dni dostawy;
    4. imię i nazwisko;
    5. telefon;
    6. e-mail;
    7. nazwa firmy oraz NIP (w przypadku firmy);
    8. dane do faktury (opcjonalnie);
    9. adres dostawy;
    10. dodatkowe informacje o sposobie dostawy (klatka, piętro, kod do klatki, kod

    do bramy, preferowane godziny dostawy, miejsce dostawy, etc.);

XII. metoda płatności.
Zamówienia mogą być składane na jeden z następujących sposobów: za pośrednictwem Serwisu;
za pośrednictwem Aplikacji;

4.
I.
II.
III. przez kontakt mailowy lub telefoniczny z Usługodawcą zgodnie z danymi

kontaktowymi wskazanymi w § 2 ust. 2 pkt 2 Regulaminu.
5. Składanie Zamówień jest możliwe w następujących terminach:

  1. za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji – 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu;
  2. przez kontakt mailowy lub telefoniczny – w terminach wskazanych w § 2 ust. 2 pkt 2Regulaminu.
  1. Przyjmowanie i realizacja Zamówień odbywa się na zasadach i w terminachokreślonych w § 8 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie złożenia Zamówienia naprzypisany do Konta lub wskazany przy składaniu Zamówienia (w przypadku Klientów

    nieposiadających Konta) adres e-mail i/lub numer telefonu.

  3. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Klienta potwierdzeniazłożenia Zamówienia, zgodnie z ust. 6 niniejszego paragrafu.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Zamówienianp. w drodze kontaktu telefonicznego z Klientem.
  5. W przypadku, gdy Usługodawca w terminie 3 dni nie potwierdzi przyjęcia zamówieniaw sposób, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, Umowa Sprzedaży nie zostaje zawarta, wszelkie uiszczone płatności za nieprzyjęte. Zamówienie zostaną niezwłocznie zwrócone Klientowi.

§ 8. REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Zamówienia będą realizowane na terenie Polski, na obszarze miejscowości, których szczegółowa lista znajduje się w Serwisie oraz w Aplikacji w polu Miejscowość adresu dostawy.
  2. Zamówienia są realizowane w dni wybrane przez Klienta podczas składania Zamówienia, z zastrzeżeniem, że pierwszy dzień realizacji Zamówienia jest uzależniony od dnia i godziny złożenia Zamówienia zgodnie z poniższą tabelą:

Dzień złożenia zamówienia Poniedziałek Wtorek

Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela

Godzina graniczna 23:59 23:59 23:59 23:59 23:59 23:59 23:59

Dzień realizacji (zamówienie przed godziną graniczną) Czwartek
Piątek

Sobota Poniedziałek Poniedziałek Wtorek Środa

Dzień realizacji (zamówienie po godzinie granicznej) Piątek
Sobota

Poniedziałek Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek

  1. Zamówienia na sobotę i niedzielę są przyjmowane.
  2. Minimalna liczba dni Zamówienia wynosi 1 dzień.
  3. Klient może złożyć Zamówienie testowe na maksymalnie 1 dzień.
  4. Zamówienia są dostarczane przez kierowców w dzień określony przez zamówienie wgodzinach 2:00-7:00 rano.
  5. Zamówienia na sobotę i niedzielę są dostarczane w sobotę.
  6. Usługodawca może ustalić z Klientem nowy termin realizacji Zamówienia wprzypadku, gdy realizacja Zamówienia w pierwotnym terminie jest niemożliwa ze względu na przyczyny niezależne od Usługodawcy, o czym Klient jest niezwłocznie informowany.
  7. Czas realizacji Zamówienia, może ulec zmianie w związku z realizacją innych Zamówień, kolejnością realizacji Zamówień lub utrudnieniami w komunikacji drogowej.
  8. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, w szczególności z powodu wyczerpania składników wchodzących w skład zamówionej Diety lub złożenia Zamówienia poza obsługiwanym obszarem, Usługodawca poinformuje o tym Klienta telefonicznie lub mailowo. W sytuacji, o której mowa w poprzednim zdaniu Usługodawca zwróci Klientowi zapłaconą kwotę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni.
  9. Przy składaniu Zamówienia Klient określa sposób jego odbioru. Możliwy jest pozostawienie Zamówienia we wskazanym przez Klienta miejscu np. klatka schodowa, recepcja.
  10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Zamówienia z powodu błędnego adresu dostawy, kodu do klatki i innych informacji dotyczących dostawy podanych przez Klienta. Nieodebranie Zamówienia przez Klienta (lub upoważnioną przez niego osobę) w miejscu i terminie określonym w Zamówieniu, nie zwalnia Klienta z obowiązku dokonania zapłaty za Zamówienie.
  11. W przypadku dostawy polegającej na pozostawieniu przedmiotu Zamówienia
    we wskazanym przez Klienta miejscu, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przedmiot Zamówienia od momentu pozostawienia go w miejscu wskazanym przez Klienta, w szczególności za jego kradzież lub zniszczenie. Pozostawienie przedmiotu

Zamówienia w miejscu wskazanym przez Klienta odbywa się każdorazowo na

odpowiedzialność Klienta.

§ 9. ZMIANA I ANULOWANIE ZAMÓWIENIA

  1. Klient ma prawo do zmiany Zamówienia na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
  2. Zmiana Zamówienia może dotyczyć następujących parametrów Zamówienia:
  1. Adresu i sposobu dostawy;
  2. Diety;
  3. Anulowania dostawy na dany dzień (wybrania innego dnia dostawy);
  1. Dyspozycja zmiany Zamówienia może być złożona za pośrednictwem Aplikacji oraz przez kontakt mailowy lub telefoniczny z Usługodawcą zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w § 2 ust. 2 pkt 2 Regulaminu.
  2. Realizacja dyspozycji zmiany diety, adresu i sposobu dostawy jest uzależniona od dnia i godziny złożenia dyspozycji zgodnie z poniższą tabelą:

Dzień złożenia dyspozycji Poniedziałek Wtorek

Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela

Godzina graniczna 23:59 23:59 23:59 23:59 23:59 23:59 23:59

Dzień realizacji (dyspozycja przed godziną graniczną) Środa
Czwartek

Piątek Sobota Poniedziałek Poniedziałek Wtorek

Dzień realizacji (dyspozycja po godzinie granicznej) Czwartek
Piątek

Sobota Poniedziałek Poniedziałek Wtorek Środa

5. Realizacja dyspozycji anulowania dostawy jest uzależniona od dnia i godziny złożenia dyspozycji zgodnie z poniższą tabelą:

Dzień złożenia dyspozycji Poniedziałek Wtorek

Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela

Godzina Dzień realizacji (dyspozycja graniczna przed godziną graniczną) 17:00 Czwartek
17:00 Piątek

17:00 Sobota 17:00 Poniedziałek 17:00 Poniedziałek 17:00 Wtorek 17:00 Środa

Dzień realizacji (dyspozycja po godzinie granicznej) Piątek
Sobota

Poniedziałek Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek

6. Zmiana Zamówienia może wiązać się ze zmianą ceny Diety lub kosztów dostawy. Klient zostanie poinformowany w tym przedmiocie przez Usługodawcę. W przypadku wzrostu ceny w wyniku dokonania zmiany Klient obowiązany jest do dopłacenia różnicy zgodnie z metodą płatności wybraną przy złożeniu Zamówienia, chyba że Strony ustalą inną formę. W przypadku, gdy po zmianie cena będzie niższa niż pierwotnie ustalona, Usługodawca przeliczy kwotę nadpłaty na punkty lojalnościowe, które będą mogły być wykorzystane przy kolejnym zamówieniu i przypisze je do konta Klienta, chyba że Strony ustalą inną formę.

§ 10. CENY, KOSZTY DOSTAWY I PŁATNOŚCI

1. Ceny zamieszczane w Serwisie i Aplikacji zawierają podatek VAT (ceny brutto) i podawane są w złotych polskich.

2.

3. I. II. 4.

Klient nie jest obarczony kosztami dostawy. Niezależnie od strefy dostaw, są one darmowe.
Klient ma możliwość wyboru formy płatności za Zamówienie spośród następujących:

płatność online za pośrednictwem Dostawcy Usług Płatniczych;

przelew bankowy;
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Zgodnie z art. 27 Ustawy, Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy.
  2. Zgodnie z art. 38 Ustawy prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, o którym mowa w art. 27 Ustawy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu m.in. do umów:
  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

VIII. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

IX. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  1. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  2. zawartej w drodze aukcji publicznej;
  3. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

XIII. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  1. Jeżeli Umowa Sprzedaży zawarta za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji spełnia jeden z warunków określonych w ust. 2 niniejszego paragrafu, w szczególności, jeśli Dieta obejmuje produkty o cechach wskazanych w pkt 4 lub 5 ust. 2, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument musi poinformować Usługodawcę drogą mailową lub telefoniczną o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed upływem terminu wskazanego w ust. 1 niniejszego paragrafu.

§ 12. REKLAMACJE

  1. Na zasadach określonych w niniejszym paragrafie Klient może złożyć reklamację dotyczącą Usług określonych w Regulaminie, jak również wad przedmiotu Umowy Sprzedaży.
  2. Reklamację należy zgłaszać na adres e-mail Usługodawcy wskazany w § 2 ust. 2 pkt 2 Regulaminu albo pocztą lub kurierem na adres Usługodawcy wskazany w § 2 ust. 2 pkt 1 Regulaminu. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać następujące dane Klienta: imię i nazwisko, adres email, opis sprawy a w przypadku reklamacji dotyczącej Umowy Sprzedaży, dowód zawarcia Umowy.
  3. Za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, Usługodawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
  4. Usługodawca ma obowiązek dostarczenia Klientom przedmiotu Umowy Sprzedaży bez wad. Usługodawca ponosi względem Klienta będącego Konsumentem odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne przedmiotu Umowy Sprzedaży na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady przedmiotu Umowy Sprzedaży wobec Klientów niebędących Konsumentami.
  6. Odpowiedź na reklamację dotyczącą wad przedmiotu Umowy Sprzedaży zostanie udzielona w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia.

§ 13. POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW

1. Konsumentowi, po zakończeniu procedury reklamacyjnej, przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym Konsument:

I. uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;

II. uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej

Więcej
image image
Jeżeli masz pytania lub wątpliwości skontaktuj się z nami.
signature