***👉 kod: kod10 -10% na (Post dr Dąbrowskiej / Detoks Sokowy / Ratunek dla Wątroby) *** 👉kod: kod7 -7% (na pozostałe diety)
Zamów już dziś!
Zamów
catering-dabrowskiej (17)
image image image

Długoterminowe stosowanie diety dr Dąbrowskiej – perspektywa na dłuższe korzystanie z diety i utrzymanie efektów

30 kwietnia 2024

image image image

Dobra dieta

Długoterminowe stosowanie diety dr Dąbrowskiej – perspektywa na dłuższe korzystanie z diety i utrzymanie efektów

Post dr Ewy Dąbrowskiej można stosować najdłużej 6 tygodni nie więcej niż 2 razy do roku. Oczywiście dozwolone są okresy krótsze 10-14 dniowe. Posty 14 dniowe uznawane są za bardzo dobrą profilaktykę zdrowia, dłuższe mają duży wpływ na poprawę zdrowia i uznawane są jako lecznicze.

Po poście powinno nastąpić wyjście z postu. Najlepiej aby wyście trwało tyle ile post i było rozłożone na 3 fazy. Proces wyjścia jest bardzo ważny gdyż stabilizuje wagę, uczy dobrych nawyków żywieniowych. W czasie wyjścia z postu rekomenduje się aby dieta nadal składała się głównie z warzyw. Należy unikać wysoko przetworzonych produktów, rafinowanych olejów, białej mąki i cukru.

Jak wychodzić z postu?

Faza 1 – rozszerza spożywane pokarmy o te, które dostarczają tłuszcz (oliwa, oleje roślinne tłoczone na zimno, orzechy, pestki, oliwki, awokado).

Faza 2 – rozszerza produkty zawierające białko. Zachęcamy aby wyjście było nadal oparte o produkty roślinne (tofu ekologiczne, jogurty roślinne, rośliny strączkowe). Jeżeli nie ma takiej możliwości to może być to białko zwierzęce jednak nie powinniśmy go smażyć. Obróbka termiczna powinna być delikatna.

Faza 3 – rozszerzenie o produkty węglowodanowe z niskim IG jak kasze: komosa ryżowa, kasza gryczana, ryż dziki, kasza owsiana, orkiszowa, ryż czerwony, brązowy i czarny, pieczywo gruboziarniste.

Post dr Dąbrowskiej jako pierwszy krok w zmianie nawyków żywieniowych oraz zdrowej diecie na co dzień. 

Poprzedni

Zioła i suplementy wspierające dietę dr Dąbrowskiej - przegląd naturalnych dodatków do diety