Low-FODMAP

  • ŚNIADANIE

    Cold brew:
    Napar ziołowy
    .....
    Sticky rice z mango, papają, ananasem i miętą

  • LUNCH

    Zupa:
    Krem z papryki i pomidora z natką pietruszki
    .....
    Danie główne:
    Makaron kukurydziany w sosie szałwiowym ze szpinakiem, tofu i bazylią

  • KOLACJA

    Sałatka odżywcza:
    Z ziemniaków, fasolki szparagowej, roszponki, pomidorków
    koktajlowych, marchewki i brokuła z sosem musztardowym, nasionami lnu i pestkami dyni

Low-FODMAP
Cennik:


Kaloryczność 1500 kcal

  • Dzień testowy-74 zł
  • Dzień diety-93 zł
  • Od 21 do 28 dnia diety-92 zł / dzień
  • od 29 dnia diety-91 zł / dzień
package info

Pamiętaj! Ekologiczne opakowania otrzymasz w cenie zestawu.

Nasz 100% roślinny i bezglutenowy catering certyfikowany jest przez:

Czy dieta jest dla Ciebie?

Szczególnie zalecana dla osób z problemami trawiennymi i chorujących na zespół jelita drażliwego (IBS) oraz przerost flory bakteryjnej w jelicie cienkim (SIBO). Skutecznie zmniejsza takie dolegliwości ze strony układu trawiennego jak bóle, efekt wydętego brzucha, uczucie przelewanie w jamie brzusznej, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgaga.

Kaloryczność tej diety to ok. 1500 kcal.

Więcej
Czy dieta jest dla Ciebie?

Co otrzymasz?

Codzienne pod Twoimi drzwiami będzie czekać na Ciebie dieta o wysokiej gęstości odżywczej. W menu znajdziesz 4 posiłki: śniadanie, zupę, drugie danie, kolację, a także ziołowy napar cold brew. Wszystkie składniki są ilościowo zgodne z wytycznymi Monash University dla diety low-FODMAP. Dania pakujemy w eko pudełka, a butelki zrobione są z plastiku pochodzącego z recyklingu.

 

Więcej
Co otrzymasz?

Zasady diety
Co powinieneś wiedzieć?

FODMAP to skrót pochodzący od angielskich słów oznaczających po polsku „Fermentujące Oligo- Di- i Monosacharydy oraz Poliole”. Jest to grupa węglowodanów, które cechują się m.in. szybką fermentacją i słabym wchłanianiem. Angielskie słowo „low” oznacza niski, czyli określa wyeliminowanie z diety pokarmów zawierających duże ilości ww. łatwo fermentujących węglowodanów. Zasady low-FODMAP i lista produktów dozwolonych i niedozwolonych na diecie została opracowana przez australijski Monash University.

Wiele badań udowodniło, że czasowe ograniczenie spożywania produktów o wysokiej zawartości szybko fermentujących węglowodanów (czyli dieta low-FODMAP) ma bardzo duży wpływ na poprawę stanu zdrowia i zmniejszenie objawów towarzyszących SIBO czy IBS. Dlaczego tak się dzieje? Spożywanie pokarmów o wysokiej zawartości FODMAP powoduje zwiększenie wchłaniania wody w jelicie cienkim, efektem jest ból, uczucie przelewania czy biegunki. Dokarmiane są także bakterie, których nadmierna ilość wywołuje gazy, powoduje efekt wydętego brzucha i uczucie ogólnego dyskomfortu.

Codziennie w zestawie znajdziecie napar ziołowy cold brew. To metoda przygotowania naparów na zimno z ziół, kwiatów i owoców, do której wykorzystujemy wodę oczyszczoną w procesie odwróconej osmozy. Zimna woda nie niszczy wielu składników wrażliwych na wysokie temperatury, dlatego napary są nasycone korzystnymi dla zdrowia i urody substancjami bioaktywnymi. Nasze ziołowe mieszanki przygotowane są na bazie wysokiej jakości ziół, kwiatów, owoców, głównie wspierających detoksykacje, metabolizm, trawienie oraz mających działanie relaksujące.

Więcej
Zasady diety <br> Co powinieneś wiedzieć?
Dieta low-FODMAP ma bardzo duży wpływ na poprawę stanu zdrowia, samopoczucia i zmniejszenie objawów towarzyszących SIBO czy IBS (zespół jelita wrażliwego).
Potrzebujesz specjalistycznej pomocy dietetycznej? Zapraszamy na wizytę do gabinetu - Holistyczne Odżywianie. Gabinet