Mechanizm działania postu i diety warzywno-owocowej w zwalczaniu infekcji i budowaniu odporności.

O tym czy wirus dostanie się do naszego organizmu i jak duże szkody wyrządzi decyduje nasza odporność. Stres, brak snu, niedostateczne nasłonecznienie, niedoborowa dieta, wysoko przetworzona żywność czy brak ruchu to czynniki wpływające na osłabienie naszej odporności.

Co w głównej mierze w organizmie odpowiada za stan naszej odporności? Są to mitochondria. Odgrywają one znaczącą rolę, ponieważ pośredniczą w procesach walki z wirusami i innymi patogenami.

Pierwszym z nich jest proces produkcji interferonu, który wytwarzany jest w odpowiedzi na obecność patogenów i pomaga w ich zwalczaniu. Ponadto interferon wzmacnia odporność zdrowych komórek na zainfekowanie wirusem, poprzez hamowanie syntezy białek wirusów znajdujących się w organizmie. Po drugie – mitochondria uczestniczą w tzw. apoptozie czyli śmierci komórek już zainfekowanych.

Skąd wiemy, że nasze mitochondria są w nienajlepszym stanie?

Objawem słabych mitochondriów jest m.in chroniczne zmęczenie, cukrzyca, choroby układu krążenia, nadciśnienie czy obniżona odporność. Choroby te są wymieniane jako czynniki zwiększające zagrożenie życia w przypadku zainfekowania między innymi wirusem COVID- 19.

Jednym z zalecanych sposób na poprawę pracy mitochondriów jest m.in. Post metodą dr Ewy Dąbrowskiej, szczególnie dedykowany osobom obciążonych wymienionymi powyżej schorzeniami:

Działanie postu:

– zwiększa ilość i rozmiary mitochondriów, poprawia ich sprawność

– inicjuje autofagię („samozjadanie”) – uszkodzone mitochondria zostają zniszczone i zamienione na nowe w procesie recyklingu.

– doprowadza do samozniszczenia wirusów żyjących wewnątrz komórki

– zwiększa ilość komórek NK („Natural Killer”), które mają zdolność niszczenia tych zainfekowanych 

Więcej o roli i mechanizmach postu oraz dobroczynnej roli diety roślinnej na naszą odporność można posłuchać w wykładzie dr Ewy Dąbrowskiej  link tutaj

Pamiętaj!

Regularna aktywność fizyczna, posty, przerwy w jedzeniu, świeża i naturalna żywność, składająca się z liściastych zielonych warzyw i ziół, warzyw i owoców o różnych barwach, bogatych w siarkę, witaminy, enzymy i przeciwutleniacze, odżywia, chroni i wzmacnia mitochondria, a w konsekwencji poprawia naszą odporność. 

_______

Certyfikowany Post dr Ewy DąbrowskiejTM
Detoks Sokowy
Dieta Wegańska Bezglutenowa